קשרי משקיעים

אלון רבוע כחול ישראל חתמה על הסכם למכירת פעילות 6 סניפים לרשת מחסני השוק

09.07.2012

אלון החזקות ברבוע כחול חתמה על הסכם למכירת פעילות 6 סניפים לרשת מחסני השוק

אלון החזקות ברבוע כחול הודיעה היום כי חתמה על הסכם למכירת פעילות 6 מסניפי חברת הבת מגה קמעונאות לרשת מחסני השוק, תמורת סכום של 16 מיליון ₪. מדובר בסניפים בשטח כולל של כ- 10,241 מ"ר הפועלים תחת הפורמטים מגה בול וזול בשפע במיקומים: ביתר עלית, אשדוד ד' , קריית מלאכי, צפת, אשדוד ג' וטבריה.

כחלק מהמהלכים האסטרטגיים לשיפור היעילות התפעולית אותם מובילה הרשת בימים אלו,הכריזה החברה כי ברצונה לצאת ממספר סניפים הפסדיים עבורה ולשם כך ניהלה מו"מ עם מספר גורמים. היום הודיעה החברה על חתימת הסכם עם רשת מחסני השוק, לפיו תעביר לרשותה 6 סניפים במצבם הקיים, ללא המלאי הקיים בחנויות.

עבור מחסני השוק מדובר ברכישת סניפים אשר נותנים לה אחיזה באזורים בהם לא הייתה פעילה קודם לכן.

על פי מתווה ההסכם, מגה תעביר למחסני השוק את מלוא זכיותיה והתחייבויותיה על פי הסכמי השכירות לרבות תשלום דמי שכירות ודמי ניהול.  

 

מגה קמעונאות הינה רשת מזון הקמעונאית השנייה בגודלה בישראל המוחזקת ע"י אלון החזקות ברבוע כחול קבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל. רשת מגה מפעילה 217 חנויות סופרמרקטים בפורמטים שונים,על פי החלוקה הבאה: מגה בעיר 118 חנויות, מגה בול 71 חנויות,זול בשפע 17 חנויות. כמו כן מחזיקה החברה בשליטת רשת המזון האורגני עדן טבע מרקט הפועלת באמצעות 20 חנויות מתוכם 9 בפורמט "עדן בתוך מגה".

רשת הדיסקאונט מחסני השוק  הוקמה בשנת 1995 על ידי משפחות נעמן וכהן. החברה עוסקת במסחר קמעונאי במזון ובמוצרי צריכה ומפעילה רשת של סופרמרקטים במחירים מוזלים באזור הדרום ובמרכז. הרשת מונה 13 סניפים. שבעה מהם בבאר-שבע ובנוסף סניפים באופקים, דימונה, להבים, יד בנימין ורמת גן. בקרוב ייפתחו סניפים חדשים של הרשת  בדימונה ( סניף שני בשכונת ממשית ), בעין יהב, בקרית אתא ובשלומי .