אחריות תאגידית

התנדבות משפחתית

שיתוף פעולה בין ג'וינט התנדבות לבין קבוצת אלון, שמטרתו פיתוח תשתית להתנדבות משפחתית ברחבי הארץ. התכנית פותחה כמענה לצורך להרחיב את מעגל המתנדבים בישראל, ולאפשר להורים חוויה משפחתית ערכית.

התנדבות משפחתית היא פעילות התנדבותית של שניים או יותר מבני המשפחה יחד. הפעילות יכולה להיות חד-פעמית, כגון ניקוי שמורת-טבע או מסיבת חג לקשישים במועדון קשישים, וכן יכולה להיות פעילות על בסיס קבוע, כגון ביקור של קשיש ערירי על בסיס שבועי.

התועלות העיקריות שבהתנדבות משפחות:

  • מאפשרת חוויה ערכית ומשמעותית לכל בני המשפחה יחד.
  • מאפשרת להורים להמחיש לילדיהם יישום ערכים, כגון התנדבות ורגישות חברתית.
  • מאפשרת להתנסות בחוויה מהנה ומתגמלת, ללא עלות.
  • חושפת את המשפחות למכלול אוכלוסיות, צרכים ופעילויות ביישוב, ובכך מחזקת את החוסן הקהילתי.
  • מעודדת הפיכת התנדבות לאורח-חיים.

היוזמה יצאה לדרך בסוף שנת 2011, ונמצאת בשלבי פיתוח התורה המקצועית, הכשרות מקצועיות לארגונים החברתיים, רתימת שותפים מהמגזר הציבורי והחברתי, והתנסויות ראשוניות בפועל.

התנסויות אלו מתבצעות במספר יישובים, בשיתוף פעולה עם מתנסים ועמותות מקומיות. עובדי קבוצת אלון ובני משפחותיהם לוקחים חלק בפעילות ההתנדבותית.

סיכום יום עיון להשקת התכנית בקרב ארגונים חברתיים 

יום ההתנדבות המשפחתית הראשון בישראל 15.5.14 

סרטון 

 

ערבי זכויות למשפחות מיוחדות ( משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים)

בפברואר 2013, חודש המשפחות המיוחדות, יצא לדרך פרויקט משותף עם ארגון קשר 'הזכות והחובה לדעת' – מפגשים בקהילה למשפחות מיוחדות. המפגשים עוסקים בזכויותיהן המרכזיות המוקנות למשפחות על פי חוק, וביכולתן של המשפחות להשפיע על איכות חיי ילדיהם בנסיבות המיוחדות. המפגשים מאורגנים ומנוהלים על ידי מומחים מטעם ארגון קשר.

המפגשים מיועדים לעובדי קבוצת אלון ובני משפחותיהם, אך פתוחים גם ללקוחות ולציבור הרחב – ללא תשלום. במהלך שנת 2013 מתקיימים מפגשים דומים ביישובים הבאים: הרצליה, ירכא (מפגש בשפה הערבית), טבריה, בת ים, בית שמש, רחובות, באר שבע, רהט (מפגש בשפה הערבית), נתניה.

לחיי המשפחה – הטבות משפחתיות לעובדי קבוצת אלון

בקבוצת אלון 12,000 עובדות עובדים, ומאחורי כל עובד ניצבת משפחה. עבור משפחות אלו נבנה סל הטבות בתחומי המעורבות החברתית של הקבוצה. ההטבות, שרובן מבוססות על העברת מידע שימושי לתועלת המשפחה, מבוססות על שיתופי פעולה עם ארגונים חברתיים: קשר, רעות-אשל, פעמונים, ידיד, בטרם, אור ירוק.

תחומי הפעילות: בטיחות במשפחה, סיוע למשפחות המטפלות בילד עם צרכים מיוחדים או בהורה זקן עם צרכים מיוחדים, וצרכנות נבונה במשפחה.

בחודש נובמבר 2012 קיבלו כל עובדי הקבוצה את עלון 'לחיי המשפחה' המפרט את סל ההטבות.

תערוכת יצירות של ילדי עובדי הקבוצה: ' לחיי המשפחה שלי'

בסוף שנת 2012 הוזמנו הילדים, האחיינים והנכדים של עובדי החברות בקבוצת אלון, לקחת חלק בתחרות יצירות בנושא "המשפחה שלי". עשרות ציורים וצילומים נשלחו מרחבי הארץ, והם מוצגים בתערוכה הנודדת בין אתרים שונים של הקבוצה. 12 יצירות זיכו את יוצריהן בפרסים משפחתיים. היצירות נבחרו על ידי ועדה בראשות האוצר האמנותי דורון פולק, ובהשתתפות נציגים מהחברות השונות בקבוצת אלון ונציגי מכון אדלר.

ביולי 2013 הושקה תערוכת היצירות בתיאטרון גבעתיים, באירוע בו השתתפו הילדים והוריהם, חברי הנהלות הקבוצה, ונציגי הארגונים החברתיים השותפים לפעילות החברתית של הקבוצה. הילדים הזוכים קיבלו תעודת הוקרה ממר דודי ויסמן, מנכ"ל קבוצת אלון.

מעורבות חברתית מגוונת בחברות בקבוצת אלון – פרויקטים שונים

בנוסף לפעילות החברתית של קבוצת אלון בנושא קידום איכות חיי המשפחה בישראל, מקיימות החברות השונות בקבוצה פעילות מעורבות חברתית עצמאית, בנושאים חברתיים שונים.

מידע נוסף ניתן למצוא באתרי האינטרנט של החברות:

מגה קמעונאות 

דור אלון 

רשת Si 

דרך ארץ  

רדיו ללא הפסקה FM103

Eco99fm 

 

קבוצת אלון מובילה מהלך למאבק באלימות במשפחה

 

קבוצת אלון יזמה ומובילה, יחד עם עמותות בקהילה, מהלך שמטרתו קידום מודעוּת והתרמת לקוחות למאבק באלימות במשפחה. המהלך מתקיים בתאריכים 15.11.13-15.12.13 והוא ביטוי נוסף למדיניות המעורבות החברתית של הקבוצה, המתמקדת בקידום איכות חיי המשפחות בישראל.

במסגרת המהלך מופץ חומר הסברה על סוגי האלימות במשפחה לאלפי העובדים בקבוצה, וכן למאות אלפי לקוחות החברות בקבוצה באמצעות ניוזלטרים, ובדפי הפייסבוק של החברות.

במקביל, מתקיימת התרמת לקוחות בסניפי רשתות הקמעונאות של הקבוצה. התרומות יופנו במלואן לעמותות השותפות בקמפיין, למימון שלושה פרויקטים: פעילויות העצמה במקלטים לנשים נפגעות-אלימות וילדיהן, תמיכה בקו חירום לנשים המופעל על-ידי עמותת "לא לאלימות" 24 שעות ביממה, ותמיכה בקו יעוץ לגברים שרוצים לצאת ממעגל האלימות, המופעל על-ידי ארגון ויצו.

בנוסף, תרמה הקבוצה 50,000 ש"ח במזומן לפרויקטים שבקבוצה; מגה קמעונאות תרמה מוצרים בשווי 100,000 ש"ח למקלטים לנשים מוכות וילדיהן; ורשתות הרדיו של הקבוצה eco99fm, 103fm, 104.5fm תורמות זמן שידור פרו-בונו לתשדירים של קוי החירום לנשים ולגברים.

כדי להגביר את השקיפות של המהלך, ולסייע במאמצי ההסברה אודות נושא האלימות במשפחה, הקבוצה יצרה אתר אינטרנט ייעודי www.alonsocial.co.il